Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

torsdag 27. januar 2011

VK- Best ever??

Tja... kanske... Fördragshållarna var fantastiska! Verkligen! Øyvind Hammer kommer jag aldrig å glömma! Han var bara helt fantastisk! :o)
Han är motivator har en filosofi som är extremt positiv och som egentligen går ut på att det som har skedd har skedd.. det är ingenting du kan göra för att förändra det. Det enda du faktiskt kan göra nåt med är dina tankar. Han använder oxå gummibanprincipen. Hehe... Ett gummiband på armen som du smäller dig själv med om du blir förbannad. Sen är det 3 frågor som man kan ställa sig:
  1. Hur viktigt är detta här - i ett internationalt sammanhang?
  2. Kunde det ha varit värre?
  3. Finns det nån där ute som hadde velt byta plats med mig?

Alltså... det är ju helt genialt...

  1. Oansett vad som sker mig så är det knappast nåt som dom vill skriva om på nyheterna...
  2. Det kan nästan alltid vara värre...
  3. Det finns miljontals med folk därute som har det värre än mig.

Jag blev nästan lite förälskad i mannen! :o) Är han på föredrag i närheten så är han värd å se.

Sen hadde vi Kjell A. Nordström,
Rent jobbmässigt så var han väldigt bra. Pratade mycket om hur man bör jobba inte bara för att bli bäst men oxå om innovation och nytänkande. Specialicering och temporery monopoly... hahaha... Tja, Blir lite långt å förklara allt. :o)

Marika Lagercrantz var oxå där... Hon var nog lite tråkig för dom flesta men jag var bakis å lite starstruck så jag satt med tårar i ögonen å bara log. Haha... Hon var söt da. :o)

Mia Törnblom var oxå Fantastisk!! Jag skal läsa hennes böcker. Hon har skrivit bla "Självkänsla -NU!" och "Mer självkänsla". Hon var bara så sjukt rolig! Hon har oxå en väldigt speciell bakgrund.

Men hela cluet med hennes föredrag var väl att man skal säga till sig själv varje dag att man är bra.

  1. Skriv ned 3 bra saker och en sak som man vill utveckla för att bli ännu bättre.
  2. Inte jämföra sig sjäv med andra.
  3. Skilja på självkänsla och självförtroende.
  4. Tänka att så länge man gör sitt bästa så duger man.
  5. Gå in på taoletten när du gjort nåt bra å ta en segerdans. Hahaha... :o)

Ja... bra var dom allihopa! :o)

Vi hadde Sissela Kyle som konfrancier på dagarna och hon var lika bra som förväntat! :O)
På Award middagen så var det Måns Zelmerløw som var konfrancier. Han öppnade såklart med Cara Mia. :o) Själva maten var inget bra. Det var lite synd men jag fick sitta på VIP bord längst fram på Robert bord. Det var ju trevligt att han valde mig dit men tror egentligen inte att det var något val... hehe.. Alla som var med på Management Trainee fick VIP platser men vid olika bord. Mitt var bra. Bara Clarion Collection folk så jag kände ju några + att jag känner ju till alla hotell även om jag inte känner dom så det var roligt. :o)

Underhållningen var helt ok. :o)
Blues Mothers stod för underhållningen under middagen tillsammans med Måns och efteråt så var det Madcon och Hoffmaestro. Väldigt bra! :o) Sen ordnade dom studio 54 med en sjukt bra DJ och massa gogo dansare runtomkring. Hehe... :o) Det var väldigt kult!

På lördagen var vi på Agaton å åt middag oxå tillsammans med Savoy och Comfort Trondheim. :o) Det var trevligt. :o) Jag, Håkon, Lone och några till åkte till Clarion Sthlm å mötte lite annat folk oxå. :o) Gleder mej till nästa år igen. Var så roligt att se hur Smajai strålade oxå! Jag trodde kanske hon skulle tycka det var lite tråkigt eftersom hon inte får med sig allt dom säger på föredragen och sånt men hon var bara superglad hela tiden! Hon var värre än mig på å festa. Haha... Fantastiskt! :o)

Mötte Fredric på hans hotell på tisdag när jag kom hem oxå... Vi prata mycket om Marianne... Hon hadde ju sagt aaaaalllt hon kände å hur sårad hon var osv till mig så jag kände att jag fick lite ångest... Jag sa till henne att det inte var nåt mellan mig å Fredric... Å så sände jag meddelande till han å sa att jag var osäker... Men egentligen mest bara för att jag kände att han kanske gjorde detsamma mot mig å jag har inte så lust å bli sårad... Vi prata ivartfall massa om det och han var lite ledsen och blev ganska förbannad.. Dom har 2 ganska olika historier egentligen så det är lite svårt å veta vem man ska tro på... Fast jag tror nog mest på Fredric för Marianne är verkligen en gigantisk dramaqueen... Hmm... Men oansett så vet jag inte om det var det som gjorde det men det var lixom en lite konstig stämning både tisdag och onsdag... Han kom hem til mig efter kursen igår å vi åt middag och pratade om massa annat oxå, drack lite vin å myste. Han höll på å missa flyget idag da... Det kändes lixom som om det var mitt fel på nåt sätt bara för att jag bor så långt från byn... Men flygbussen blev inställd så han fick ta bussen ned till centrum å sen flygtåget istället... Men han hann med ivartfall. :o) Har haft ledigt nästan hela dagen... bara slappa hemma å sånt men måtte innom jobben å ta lite småting. Imorgon blir det kort dag oxå för då skal jag till Gaustadblikk med Vibeke och Morten. :o) Det blir bra! :o)

Nu skal jag nog hem å sova lite... å konstigt trött fortfarnade efter helgen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar