Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

mandag 31. januar 2011

Hjälp, för en dag!

Var på jobb relativt tidigt idag för jag trodde jag skulle få gjort massor. Men så kom Jim från Bergen halv 8 så då åt jag frukost å pratade med han. Sen var det bara å göra klart lönsrapporten och gå igenom timlistorna och levera det. Skriva utlägg för alla andras utlägg på VK oxå. Sen var det massa mail och precis innan lunch poppade det upp att vi skulle ha målen till NGI klara till kl 13 för då hadde vi genomgång på det. Hjälp! Det hadde jag inte ens börjat med. Å jag som skulle förbereda föredraget om ISO-14001 för Toyota oxå... Ehh... Ja, slängde ihop ett par mål å tiltag till NGI å sprang till lunch... Sen var det möte å jag som trodde att det skulle ta typ en halvtimme eller max en timme fick helt fel... 3 timmar senare var vi klar! shit alltså... Jag använde ca 7-8 min på min avdelning resten gick mest på husök å problemen där å en del på reception... Så efter det så var jag tvungen å uppdatera prognosen på timmar för februari för jag har användt 826 timmar i januari i år mot 582 i fjol... men vi har dubbelt så mycket konferanser i år mot i fjol, högre belägg + att i fjol så jobbade jag dubbelt utan att skriva upp timmarna... Så där får man för att man är dum å jobbar gratis. :op Men jag ska uppdatera för resten av året oxå imorgon å försöka se vart effetkiviteten ligger i förhållande till tidigare. Blääääh... :oP Jaja...
Nu har jag ivartfall fått beställt varor och lastat ned filmerna om ISO å börjat laga ramen för vad jag vill säga imorgon ivartfall så får vi väl se... Wohoo... :op
Just det ja... sände ju lånsöknad till Nordea igår för å se om jag får lån eftersom jag fick svar från komunen. Fick svar imorse å sände tillbaka att jag hadde fått det brevet å det tog ca 1 timme så ringde det en tjej från banken å sa att allt var ok och att dom bara behövde selvangivelsen och lönslipp för sista 2 månaderan + kopia av brevet från komunen men att det såg ut som att det inte skulle vara nåt problemmed att få lån. :o) Whooop whooop! :o) Hurra för mig! :o) Sände allt utom brevet idag eftersom jag inte hadde det med på jobb. Får scanna å sända över det imorgon. :o) Gleder mej till å se hur mycket jag får. Det blir spännande! :o) Hoppas jag får 1,2 mil ivartfall... :o)
Näh... nu måste jag nog gå å lägga mig om jag ska orka en lååång dag imorgon. :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar