Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

fredag 7. januar 2011

Helg och snart julbord!

Herreguuud vad fullt mitt huvud är!
Känns som om det är 1000 saker jag måste komma ihåg tills på söndag. Hehe...
Har ordnat med rumsfördelningen och rumslister, bokat middagen, skrivit tal till middagen, lagat Quiz till bussen, köpt munkjackor och sändt till tryckeri, beställt pizza till lunch och fått ordna så dom kan köra ut för utkörning hadde dom inte. Hehe... :o) Bokat bussbiljetter och taxi till och från busstationen. Beställt champis och vin till efterfesten. Skickat ut påminnelse om tid och plats för uppmöte. Nu återstår faktiskt bara att laga små uppgifter och sätta i plastfickor som vi skal sätta upp i en liten slinga ute som dom skal få lösa när dom kommer fram. Åsså köpa lite blandvatten och snacks + spagetti och marsmallows till en av uppgifterna.

1. Hvilket tall er 2/3 av 1/2 av 1/4 av 240?

2. Du er på ferie på landet og har for anledningen leid deg inn på en bondegård. En dag mens bonden og kona er i byen, får du en forferdelig tannpine og må oppsøke tannlege. Men du er ikke kjent på veien og må spørre deg frem. Ved et veikryss møter du to gutter, et tvillingpar. En av guttene forteller alltid sannheten mens den andre aldri snakker sant. Du kan bare stille et eneste spørsmål til en av tvillingene, og du må være sikker på at svaret er det du trenger for å finne frem til tannlegen. Hva er spørsmålet du må stille og til hvem må du stille spørsmålet?

3. En man skal frakte en rev, en høne og en sekk med korn over en elv. Robåten er så liten at han kun får plass til seg selv og enten reven, høna eller sekken med korn. Dersom høna og reven blir igjen, vil reven spise opp høna, og dersom høna og sekken med korn blir stående igjen, vil høna spise opp kornet. Hvordan løser mannen dette problemet?

Jag skriver svaren som kommentar senare. :o)

Vi skal oxå har en uppgift där dom ska bygga så högt torn som möjligt av spagetti och marsmallows + en rebus och en sudoku som dom ska lösa. :o) Det blir nog bra! :o)

Igår så bestämde jag mig för att åka upp å besöka Fredric nästa helg... hehe.. skulle vi inte åkt till Strömstad så hadde jag gjort det nu. Men det får vänta tills nästa helg. Klarar inte å vänta tills den 25... fatta hur länge det är tills då! :o(
Så nästa helg är jag i Bodø. :o) LÄNGTAR!! :O)

Thomas från Stavnger kom idag oxå... hehe... Det kan ju bli intressant... Han har varit väldigt på sista tiden... Jag var väldigt intresserad tidigare och jag skal väl erkänna att hjärtat hoppade till lite extra när jag såg han idag men jag vet inte... Just nu e mitt huvud (och hjärta) fullt av Fredric. :o)

2 kommentarer:

  1. OJ vad du grejar och fixar, hehe skulle lejt dig att greja Ias möhippa!! =)
    Härliga framtidsplaner!! =)...

    SvarSlett
  2. Hehe... Kan gott komma med tips men jag tror nog du klarar det helt fint. :)
    Jag skulle förresten gärna ha kommit men jag har bara inte tid och råd å åka hem engång till. :o( Om ni inte får för er å åka till sthlm eller nåt. haha... :oP Men säg till om det är nåt så hjälper jag gärna till. :o)

    SvarSlett