Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

onsdag 19. januar 2011

Møkkadag...

Idag har egentligen det mesta gått galt...
Vi hadde direktörsmöte på hotellet så 20 direktörer och försäljare i Choice Oslo var hos oss.
Det började med att kaffet tog slut, servietterna som var betällda kom inte. Vi hadde inte mjölk... å det var innan mötet ens börjat.
Dom skulle börja med lunch och Guri å Somjai hann inte göra klart på mötet innan så jag gick för å göra det så fort jag fick besked sån runt halv 12. Inget var egentligen klart, kaffe, te, vatten, frukt, ljus mm... frukt i lobbyn, ljus och musik i lobyn/matsalen var inte på plats. Fixar det och kommer in i matsalen 5 i 12 å buffen var fortfarande inte ute... Hjälper till å får ut den. Allt är klart till kl 12 men då står folk lixom å väntar...
Jag mingla lite å gick sen in på kontoret. Efter lunchen så kom Hilde å sa att lunchen var bra men att det var lite synd med kycklingen... :-o What? Jag undrade vad som var fel... tänkte att det kanske var lite lite salt eller nåt... Men nej... Ja, den var ju rå så dom hadde tagit in å stekt den igen så det var nästan ingen som hadde fått tid å äta den.... WHAT?????? Seriöst??? Alltså... Vad gör man...? Hilde höll kvar mig inne på kontoret i 5 min så jag fick roa ned mig... Det var nog ganska smart för jag hadde nog sagt många fula ord annars... :op Jag skämdes å det bara bränner i hela kroppen när jag tänker på det... :o( Sen åt dom inte av kakorna så Hilde sa att vi kunde servera dom till fikat kl 14... Inte helt det jag tänkt eftersom dom redan sett dom och valt å inte äta dom... Men Hilde säger och jag gör... Somjai och Guri satte fram kakorna å lite smoothie som avtalt kl 14 och jag tror att allt är ok... Men sen kommer Hilde å säger att Somjai hadde gått in på möterummet 5 över 14 för å säga till att det var kaka serverat... Hjälp!
Möteledare var tydligen inte väldigt nöjd för inte nog med att hon störde så var inte pausen förrän 14.30... och vad dom andra tänkte vet jag inte men jag kan ju tänka mig... AAaaargh!! Så oprofft, så pinsamt! Jag dööööör!
Men jag kan ju inte bli arg på dom heller... Somjai som lagat maten hadde kollat 2 kycklingbröst 2 gånger och dom hadde varit bra. Men vi kom fram till att det nog var värmt ojämnt eller nåt... Hon var gråtfärdig oansett så jag kunde inte skälla på henne heller.
Å hon menar ju bara väl... Hon ville ju bara säga till att det fanns kaka om dom ville ha. Hon tänker inte på att hon kanske stör... Stackars... Ingen bra dag för henne heller.
Men sen kommer Marius da... Han vet ju vad han ska göra för å få mig på bra humör... Hehe... Han kommer in på kontoret med en lååååång bit med bubbelplast... Hehe... :o) JAg blir som en liten unge... Jag klarar inte å sluta le när jag hör det. Å sen fick jag smälla hela själv. :oD Söta Marius, Han räddade nog dagen min... sen kom Patrick å skoja lite å då blir allt bara helt ok igen. Var egentligen massa mer som hände oxå... men orkar inte dra allt...
Men sen åkte jag på träning å då var det plötsligt inte så illa iallafall. :o) Gunnhild är fantastiskt! :o) Hon tränar oss nu och efteråt är vi helt utkörda! :o) Det är jätteroligt! :o) Förra veckan så frågade hon om det var nåt speciellt jag hadde lust å träna på eftersom målvakterna ofta blir lite bortglömda. Å jag sa att rush är bra å öva på... både långskott till vingen och stå mot en som rushar. Å gissa vad vi hadde idag. ;o) Me loooove! :o) Alla var enig efteråt att det var en kanonträning! :o) Annars måste vi som målvakter ofta hitta på å göra saker medans dom andra spelar... Jag brukar typ göra 20 situps varje gång jag inte tar en boll bara för å inte bli kall när dom är på andra sidan. Men den här gången var jag genomsvettig när vi var klar för hon hittade på saker hela tiden så vi fick vara med. :o) Hurra! :o)
Nu skal jag nog gå å lägga mig snart tror jag... är trött som f... Somnade inte förrän närmare 2 igår... Bläh... Hann inte gå innom Panduro varken igår eller idag heller så får inte gjort nåt med klänningen än heller... Hmm... Imorgon... Hoppas jag. :O)

Å om en vecka är Fredric här hos mej... :o) Jag längtar... :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar