Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

mandag 16. mars 2009

Quiz...

Vi har börjat å gå på quiz på tisdagar. Det är jättekul men vi suger värre än en damsugare...
Men vi klarar ju inte av å vara sämst hela tiden så vi lagar våra egna quiz som vi sänder runt.
Det här är den sista.
  1. NASA har sändt upp en ny rymdskyttel vad heter den och vart skal den?
  2. Karita Bekkemellem har nyligen blivit bedd om att vänta med att släppa sin kommande bok. Hon har varit statsråd 2 gånger, som vaddå?
  3. Liverpool vant med 4-1 over ManU på lørdag. Vad heter lagkapten som oxå scora ett av målen och i vilken liga är det?
  4. Vem har skrivit böckerna om Arn som oxå blivit filmer?
  5. Varför firar vi påske? (den ursprungliga anledningen)
  6. En poppulär grupp på 80-talet släppte låten Crazy nights från albumet med samma namn. Vilket grupp och vilket år? (Kanske svårt utan melodin men försöker iaf.)
  7. I hvilket land er Baku hovedstad?
  8. Hvem har scoret mest mål i norsk toppfotball gjennom tidene?
  9. Hva heter de to nasjonalparkene i røros kommune?
  10. Nevn de 6 siste presidentene i Usa.
  11. Hvilke to råvarer er de største loverlige omsettelige råvaren på verdensmarkedet?

Det är inte lov å googla...

Nu skal jag gå hem från jobb! Juhuu! Jag älskar måndagar! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar