Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

tirsdag 24. mars 2009

Home, sweet sofa...

Sitter på bussen på väg hem igjen... tog halv 3 bussen så är väl hemma om ca 45 min. Väldigt praktiskt med nett på bussen när det funka. Hehe...

På söndag var vi på visning på Mayfair och det var helt ok. Fina men kanske lite små rum. Både Neptun och 27 var mycket bättre tycker jag. Sen gick vi å la oss å sov i 2 timmar igjen innan vi var ut å åt å sen tog tåget/båten till Helsingborg. På den båten säljer dom sprit i ca 2 min på danskt vatten och cigg får man bara köpa på svenskt och då bara 1 paket. Hehe... Inte 1 limpa utan bara 1 paket!! Det är sjukt... Det blev lite fest på söndag oxå så klart... typiskt. Men vi hadde det kult. Dom flesta kom på söndag kväll och det var så roligt å se alla igjen. Jag å Jim hadde "efterfest" igjen. Han är otroligt trevlig alltså. :o) Vi låg å prata till kl var 5 och då kom vi fram till att kanske han borde gå så vi fick sova lite för han klara ju inte å hålla kjäft. Såg en dokumentär om en tjej som blivit misshandlad och stucken med kniv 27 gånger och överlevt. Fy fan alltså... tårarna bara trilla på mig. Jag kan inte fatta hur en person kan göra nåt sånt! Å sen gå över å mörda barna hennes oxå!!! uff... Jag tänkte att det var lite pinsamt men sen ser jag att Jim inte var långt undan heller... Han e så söt alltså. Åsså är han från bergen å jag e ju lite svag för vestlendinger... dom pratar så härligt. :O) Vi har ivartfalll kommit fram till att våra direktörer är helt lika å jämför oss hela tiden. Hilde brukar alltid komma med förslag å sen lägga till att "så gör dom på Havnekontoret". Hans Hilde gör precis samma sak. Hehe... nu ska vi minsann ta igjen. :O)


Tack vare han så har jag dessutom fått lust på hund igjen!! Fan ass... men han har världen sötaste bulle... :O)



Måndag var det jobb hela dagen och det var väldigt interessant. Buffen kommer å bli lite mindre, men själva maten kommer å bli bättre det är jag helt säker på. Det är ju lite sån som vi har jobbat sista tiden så för mig blir det inga större förändringar men jag har fått mycket tips på nya rätter som passar till kvälls... Jag ska jobba lite tillsammans med Jim för å hitta fram lite lösviktsteer och vi ska kanske dra å besöka varandra på jobb för å se hur vi jobbar å kanske få lite tips. Det tror jag blir jättebra!
Det var tävling i går oxå. En Quiz... Vi vann överlägset! :o) Fick en fl rom var... hehe... Uff.. Jag är glad jag tog min med mig hem å inte drack den där. Fick nog iaf... hehe..

Men nu är jag snart hemma! Wohoo! en halvtimme tidigare än beräknat oxå.. Inte ill ass...
Gleder mej till soffan å för å se om jag fått tillbaka nåt på skatten eller om jag måste betala massa... :oP

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar