Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

tirsdag 31. mars 2009

En helt vanlig dag...

Jaha... idag har det egentligen inte hänt nånting... Var mycket på jobb... Vi hadde kurs och lunsj för 34 personer men jag hadde Guri med mig på köket så det gick bra. :o) Hon har verkligen blivit jätteduktig! Hon tar ansvar å hjälper mig massa. Det är jätteskönt verkligen. Hon ska ha ansvar i sommar när jag har semester och det känns helt tryggt. :o) Jag har lagat vaktlister helt till augusti oxå idag å sagt till alla å skriva in när dom ska ha semester så jag kan planera sommaren. Vi har fått renoveringsplanen oxå. v. 29 och 30 ska dom ta matsalen. Jag undrar verkligen hur det blir när vi ska servera massa turister mitt i all renovering... hehe... men det ordnar sig nog! Jag känner inte att jag kan planera riktigt innan jag vet hur dom tänker göra. Hilde ville att jag skulle vara på hotellet medans dom håller på och det är jag nog enig i... men jag hoppas dom är klara tills jag ska på festival. Men jag sa det till henne så hon vet att jag nog blir borta halva v. 30 å hon sa att det nog gick bra ändå.
Å nästa köksmöte jag ska ha ska jag ha hemma. Jag ska lära jenterna å laga sopperna vi skal ha i sommar. Det ska bli jättekul! :o) Bäst å ta det hemma för här har vi iaf 4 kokplatter.. på jobb har vi bara 1.. hehe... jag undrar förresten hur det gick med den dära fixingen av köket oxå... måste höra med Hilde om hon hört nåt ang. den. Vi ska kanske få bidrag av NAV till å fixa till lite på köket.. inget stort men typ byta ut skåpen som är där å sätta upp hyller längs hela väggen. Det hadde varit jättebra. Blir spännande å se om det blir nåt. :O)

Skulle väl egentligen på Quiz idag.. e ju tisdag men jag har inte hört nåt så räknar med att det inte blev nåt idag. Det gör inte så mycket. Var lite klar för å bara komma hem när jag var klar på jobb. Jag undrar när jag ska börja jobba "vanliga" dagar... mina dagar blir alltid 12 timmars dagar +++... å kommer jag mig hem innan kl 17 så är det en tidig dag och går jag innan kl 16 så känns det som om jag försöker smita från jobb. Konstigt... jag ska ju egentligen sluta 14:30... jaja.. inte för att det gör mig speciellt mycket.. Men det hadde vart fint om man fick betalt för det ibland. :o) Istället så måste man betala 3000,- extra i skatt. :oP Typiskt. :o)

Jag undrar om jag ska äta nåt idag... Får se vad jag har i skåpet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar