Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

torsdag 16. juli 2009

Så var semestern över för den här gången...

Ja... Sen sist så har vi gjort en hel del... Efter att vi fick åka inom verkstan i Måløy så hittade dom vad som var fel och ringde till BMW i Ålesund så vi fick levera bilen där på måndag eftermiddag. Vi var å besökte Silje och Alf Kato och bodde hos dom en natt. På tisdagen så var vi in till centrum och åt lunch och jag träffade Anders som är kjøkkensjef på CC hotel Bryggen och fick en liten omvisning. Det var jättetrevligt å träffa han igen. Sen körde vi vidare till Hellesylt och tog båten genom Geirangerfjorden. Det var superfint! Vi körde upp till Tafjord där vi tältade för första gången den här turen. Väldigt trevlig camping men massa trevliga folk.

Sen tänkte vi åka till Trondheim å besöka Jannicke men hon skulle få besök av sina svärföräldrar så vi körde hem mot Sweden istället. Vi körde över trollstigen som var helt SJUKT fin!!! Vi stannade inte på toppen för det var typ 40 busslaster med turister där. Vi fick stanna lite längre ned och tog bilder av allt. Lägger ut lite senare när Vibeke fått lagt in dom på pcn. Jag såg en topp där som jag skal klättra upp på ganska snart... ska höra med Kim om han har lust å bli med för Vibeke vågar inte. Sen körde vi ivartfall till Åndalsnes å åt lunch innan vi körde över Dovrefjell till Vemdalen där vi tältade igjen... helt ok camping men det var sjukt mycket mygg där!! Vi var tvungen å torka bort myggen från bordet för å kunna äta + att vi hadde grill och 4 myggspiraler ute. Hjälpte efter en stund men det var helt rått alltså.
På torsdag körde vi hem till Mormor. Kul å träffa alla igen. Var ut på stranden en dag å tog en liten sightseeing tur runt höga kusten så Vibeke fick se. Badade i Omsjön oxå. Där var det varmt å gott i motsättning till i havet alltså... hehe... Fick oss en liten fest på lördagen oxå hos Maggan å Tommy men vi orkade inte gå ut.
På söndag körde vi vidare till Trondheim för då var Jannicke klar för lite "ungdomligt" sällskap så det blev en del pils för vi drog ut. Vi inte speciellt mycket liv ute men vi hittade några killar som tog med oss på efterfest men massa öl å singstar... jeeeesses... Vi suger på det men man blir ju helt hekta. hihi....
Åkte hem på måndag och jag drog rätt hem till Kim. Har saknat han en del... Tror han hadde saknat mig oxå så det var väldigt trevligt. :o)
Efter det så har jag packat alla saker och fick hjälp av Vibeke, Morten och litt av Niko till å flytta. Flyttade allt på torsdagen den 9 och städade ur rummet på fredagen. Det är fantastiskt å få bo själv!! :o)
Jag bjöd Vibeke å Morten på middag på kvällen så vi grillade å drack öl hemma hos dom. Hos mig var det ju bara pappkartonger å säckar överallt. Sen så gick jag å Vibeke på Friday`s. Det var väldigt kul... Såg en kille som var väldigt söt men vi hadde så massa å prata om så vi fick lixom aldrig prata... men tillslut kom bartendern å sa att dom ville vi skulle komma bort så vi gjorde väl det tillslut. Vi drog på efterfest hos dom och jag blev med Øyvind, som han heter, hem.
Hmmm... Han är allt jag vill ha och lite till alltså... Väldigt trevlig och söt och kul å allt... Han har sändt mig ett par sms efteråt och vi ska väl träffas igjen... :o) Gleder mej! :o) Jag hoppas han inte visar sig å var helt dust... :oP
I helgen kom mamma å Pether ned och hjälpte mig å packa upp å vi var på IKEA osv. Har fått det mesta jag behöver till lägenheten men saknar fortfarande soffa (såg en knallfin på Skeidar men det var inte sovsoffa ochden kostade ca 5000,- mer än jag hadde tänkt å betala), kylskåp tvättmaskin och damsugare... min har nån tagit tror jag.. hittar den ivartfall inte. Jaja... får väl köpa en ny när jag har råd.

På tisdag var först Marita på besök å sen Kim, vi åt glass å såg på tv... han e koselig... as always... :O) Var hos Marita igår å åt middag oxå... hon är sprickfärdig alltså... Jag tror lilla Emma Mathea kommer i helgen eller på måndag. :O) Gleder mej!!

Nu har jag ivartfall börjat jobba igjen... den var inte speciellt kul å komma tillbaka till allt rot på hjotellet... mycket som är galt... men idag så har det gårr fint + att jag har fått gjort en del.
Men nu skal jag gå å träffa Silje å Alf Kato som är på besök i Oslo å ta en kaffe... :O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar