Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

lørdag 25. juli 2009

Färdig... nästan...

Blev klar med nästan allt igår. Det är en del småting som saknas men jag har fått både buffe och möbler på plats! Juhuu! Det blev jättefint men det var ett helvete för å komma dit... För det första så tog det en evighet innan möblerna kom. Men runt kl 9 kom dom ivartfall och killarna började genast å få ting på plats. Problemet var bara att måtten på ritningarna som designern gjort stämde inte... Vi ringde å bad som komma säkert 5 gånger... kl 13 kom dom (Atle projektledaren eftersom Ole e på semester å Bente designern) och då blev dom sura för att vi hadde satt allt sån som jag ville eftersom det inte fick plats sån som planlagt. Bente pratade till mig som om jag var helt dum i huvet och en lite unge som inte fattade nånting. Jag blev flyförbannad och sa tillbaka att det inte var jag som ritat fel och att vi faktiskt hadde ringt efter dom 5 gånger innan dom behagade å dyka upp och att dom gärna kunde försöka sätta det som planlagt. Dom ville inte höra på mig så dom stackars byggarbetarna bar soffer å bord runt igen bara för att se att jag hadde rätt... Det slutade ivartfall med att dom satte möblerna sån som jag ville förutom ett bord som jag ville ha men som dom tog bort. Det gör mig inget, som jag sa till Bente: Du gör som du vill nu men när ni gått så skal jag fortfarande jobba här så då kommer jag oansätt å ändra det som jag vill ha det. Hon blev skitförbannad... Jaja... Hon är galen så hon kan bara säga det hon vill. Jag fick ivartfall nöjet av å skälla ut henne framför Atle och byggarbetarna för att hon inte har rätt å prata ned till folk och borde lära sig å höra på andra av och till. Jag tror till å med Atle tyckte det det var roligt. Byggarbetarna kom å tackade mig efteråt för att jag var den enda som vågade svara tillbaka... Jag önskade bara att Hilde var där så att hon kunde ha tagit henne riktigt. Jaja... jag skal ivartfall aldrig jobba med henne igen som tur e. Jag blev ivartfall klar runt kl 21 igår å drog å mötte Håkon å en väninna till han å tog 3 pils. Jag var helt utsliten så jag blev ganska full å var hemma till runt kl 24.
Idag så ska jag till Kløfta på grillfest hon Liv å Patrik. Det ska bli jättetrevligt! Blir där till i morgon å tar tåget hem igen då. Nu skal jag ivartfall laga pannkakor å sen ducha å komma mig iväg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar