Välkommen!

Read and learn är kanske ett bra uttryck... men hurvida du får lära dig nåt här det återstår å se för mitt måtto blir nog mer; live and learn, fast du får gärna läsa ändå. Kanske du lär av mina misstag även om jag sällan gör det. Enjoy...

mandag 22. februar 2010

Helgekos på jobben...

I Helgen så har jag haft besök av Marianne, en väninna från Bodø. Har jobbat lördag å söndag men det gjorde inte så mycket. Vi var bort å hälsade på Theres på Folketeatret å tog ett par glas vin där. Sen gick vi å köpte sushi å satte oss på hotellet å pratade å drack mer rödvin. Var koselig å se henne igen. Marius kom upp efter att han var klar på jobb å tog ett par öl med oss. Vi var ut en liten tur bara för å se om det var nå artige folk ute. Marianne hadde ju vett å lägga sig tidigt men jag å Marius blev väl sittande uppe till klockan var mer tidig än sen... :op På lördag var jag å Marianne på sightseeing i byn. Kollade massa på underkläder för hon ska öppa butik i Bodø. Var väldigt kallt men kult. Fick oss lite sol på sunpoint eftersom att vi höll på å frysa ihjäl å sen lunch på Friday`s. Jag jobbade från kl 16 til 22 men blev lite dålig mitt i så var tvungen å ta ett par piller å lägga mig på kontoret å slappna av lite. Snälla Marius hjälpte mig massa... Han e så god. Efter jobb gjorde vi gästerna som satt framför tvn å såg på OS sällskap å tog ett par glas vin. Nytt guld till sverige å en brons oxå! Juhuu! Var väldigt kult. :o)Vi träffade en kille som bodde på hotellet som var väldigt trevlig så vi blev sittande alla fyra till väldigt sent innan vi gick å la oss. Stackars Marius skulle upp tidigt så han var jag tvungen å putta upp halv 7 för att han skulle vakna... Hehe... Tyckte lite synd om han men det var väldigt gott å få ligga kvar da. Fast han kom å väckte mig med frukost på sängen runt halv 12 med ett hint om att han ville ha avlösning till lunch... Hehe... Så idag har jag varit på jobb hela dagen å fått städa lite å jag å Marius kom på att vi skal laga egna nyckel kort i guld till våra stamgäster med deras namn på. Det ska bli väldigt kult. :O) Åkte hem kl 8 å har sett en film å nu ser jag på curlingen mellan norge å sverige. Är spännande alltså.. Hejar byxorna egentligen men känner att jag hjärtat hoppar lite extra varje gång sverige gör ett bra slag. men nu är det snart natta. :o)
Gleder mej till Vinterferie i Tr. heim å Oppdal nästa vecka! :o)
Hoppas att jag får träffa Marius lite oxå eftersom han oxå ska dit.
Men vi får se, Jenterna först! :o)
Natta!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar